شود.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي وزارت بهداشت،
درمان و آموزش پزشكي، اين انجمن اعلام كرد: به اين دليل كه مغز فعال كودك آماده دريافت همه پيام هاي محيط زندگي و اطرافيان است، عادات خوب غذايي هم بايد از سنين پايين به كودك آموزش داده شود و همه افراد بزرگتر خانواده بايد بدانند رفتارهاي غذايي آنان مي تواند براي افراد كوچكتر خانواده الگو باشد.
بر اساس اين گزارش، بهتر است والدين هنگام غذا خوردن كودك، محيط را برايش دلپذير كنند؛ كودك بايد غذا را سر ميز يا سر سفره خانواده، در محيطي تميز، آرام، دوستانه، راحت و خوشايند صرف كند تا ضمن اين كه از غذا خوردن همراه با ديگران لذت مي برد، طرز غذا خوردن و نحوه استفاده از قاشق، چنگال و ليوان را نيز بياموزد.
همچنين بهتر است كودك را به جاي اجبار، تشويق به غذا خوردن كرد زيرا علاقه به غذا خوردن زماني به وجود مي آيد كه غذا به صورت جالب ارائه شود و كودك ببيند كه ديگران هم غذاهاي متنوع يا جديد را با لذت مي خورند.
در ابتدا كودك يك تا دو ساله ممكن است براي گرفتن يا برداشتن غذا از انگشتانش استفاده كند ولي به تدريج مي تواند در گرفتن قاشق، چنگال و ليوان مهارت پيدا كند؛ همچنين والدين بايد كودك را به ويژه در شروع غذا كه گرسنه است، تشويق كنند تا به رغم ريخت و پاشي كه مي كند خودش غذا بخورد و مهارت و اعتماد به نفس پيدا كند.
انجمن ترويج تغذيه با شير مادر در اين گزارش بيان كرده است: والدين نبايد هنگام غذا دادن با كودك دعوا كنند و براي غذا خوردن جايزه تعيين كنند بلكه اجازه دهند كه در مورد سير شدنش خودش تصميم بگيرد.