پرسشنامه ارزیابی اختلالات رفتاری عقب مانده خفیف
|
|||
پرسشنامه ارزیابی اختلالات رفتاری عقب مانده خفیف – دانش آموزان پسرعباسعلی حسین خانزاده فیروزجاه Abass-Khanzade@yahoo.comفرم مقدماتیهمیشه □ اغلب موارد □ گاهی □ به ندرت □ هیچ گاه1- وسایل سایر دانش آموزان را بدون اجازه بر می دارد.2- وسایل مدرسه را با خود بدون اجازه به منزل می برد .3- به تخریب وسایل مدرسه می پردازد.4- به وسایل یا لباس های همکلاسی های خود آسیب می رساند.5- به معلمان فحش و ناسزا می گوید.6- در مقابل درخواست های دیگران مقاومت و لجبازی می کند.7- با دانش آموزان یا همسالان خود دعوا می کند.8- گوشه گیر است و دوستان اندکی دارد.9- بدون اجازه و پنهانی از مدرسه خارج می شود.10-بیقرار است و نمی تواند سرجای خود بنشیند.11-با خود اشیاء برنده و خطرناک حمل می کند .12-دروغ می گوید.13-کم انرژی و کسل است.14-از ورزش کردن اجتناب می کند.15-تحرک بسیاری دارد و در کلاس آرام نمی نشیند.16- هنگامی که معلم در حال تدریس است ، بدون اجازه کلاس را ترک می گوید.17-با کوچک ترین سروصدا حواسش پرت می شود.18- به درس توجه ندارد و به این طرف و آن طرف نگاه می کند.19-ناخن جویدن دارد.20-دست خود را گاز می گیرد.21-وقتی ناراحت می شود ، سرخود را به دیوار می کوبد.22-استمنا می کند.23-به همجنس بازی تمایل دارد.24-کم رو است و نمی تواند درخواست های خود را مطرح کند.25- در حیاط مدرسه با دوستان خود بازی می کند .26- وقتی با محبت چیزی از او درخواست می کنند به آن عمل می کند.27-در صدد جلب توجه معلم است .28-به دانش آموزان فحش و ناسزا می گوید.29-با مسئولان مدرسه دعوا می کند .فرم نهایی و اصلاح شدههمیشه □ اغلب موارد □ گاهی □ به ندرت □ هیچ گاهمشکلات سلوک1- وسایل سایر دانش آموزان را بدون اجازه بر می دارد.2- وسایل مدرسه را با خود بدون اجازه به منزل می برد .3- به وسایل یا لباس های همکلاسی های خود آسیب می رساند.4- به معلمان فحش و ناسزا می گوید.5- در مقابل درخواست های دیگران مقاومت و لجبازی می کند.6- در مقابل درخواست های دیگران مقاومت و لجبازی می کند.7- دروغ می گوید.8- به دانش آموزان فحش و ناسزا می گوید.9- با مسئولان مدرسه دعوا می کند .تمایلات بزهکارانه10-به تخریب وسایل مدرسه می پردازد.11-بدون اجازه و پنهانی از مدرسه خارج می شود.12-با خود اشیاء برنده و خطرناک حمل می کند .13-هنگامی که معلم در حال تدریس است ، بدون اجازه کلاس را ترک می گوید.14-استمنا می کند.15-به همجنس بازی تمایل دارد.بیقراری16-بیقرار است و نمی تواند سرجای خود بنشیند.17-کم انرژی و کسل است.18-تحرک بسیاری دارد و در کلاس آرام نمی نشیند.19-کم رو است و نمی تواند درخواست های خود را مطرح کند.20-در صدد جلب توجه معلم است .حواس پرتی21-با کوچک ترین سروصدا حواسش پرت می شود.22-به درس توجه ندارد و به این طرف و آن طرف نگاه می کند.ماخذ : حسین خانزاده فیروزجاه ، عباسعلی و پرند ، اکرم . تهیه پرسشنامه اختلالات رفتاری دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی خفیف دوره راهنمایی . فصلنامه مطالعات روان شناختی . دانشگاه الزهرا . دوره 3 شماره 3 ، 1386 . صفحات 121-135 |