مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر
|
|||
مقیاس انگیزش تحصیلی هارترmbahrani@shirazu.ac.irHarter's classroom affect and motivational scaleپاسخ آزمودنی ها در یک طیف 5 درجه ای لیکرت ( 1= هیچ وقت الی 5= تقریبا همیشه) ثیت می شود.1- در کلاس سوال می کنم زیرا می خواهم چیزهای جدیدی یاد بگیرم .2- دوست دارم بفهمم چطور می توانم کارهای درسی ام را بدون کمک دیگران انجام دهم.3- علاقه ندارم راه حل مسائل دشوار را پیدا کنم.4- من برای این درس می خوانم که معلم می خواهد.5- وقتی چیزی را زود نمی فهمم از معلم می خواهم جواب را به من بگوید.6- دوست دارم در مدرسه تا می توانم یاد بگیرم7- من تمرین و کارهای اضافی می کنم چون درباره مطالب مورد علاقه ام می توانم چیزهایی یاد بگیرم.8- وقتی بعضی از مطالب را فورا نمی فهمم ترجیح می دهم آن ها را با تلاش خودم بفهمم.9- می خواهم فقط چیزهایی را در مدرسه یاد بگیرم که مجبورم.10- کارهای مدرسه را چون معلم می گوید انجام می دهم.11- میل دارم از معلم بخواهم در تکالیفم به من کمک کند.12- دوست دارم سراغ تکالیف تازه ای که مشکل تر است بروم.13- برای این مطالب را می خوانم که به موضوع آن ها علاقه دارم.14- وقتی اشتباهی می کنم دلم می خواهد خودم پاسخ درست را پیدا کنم.15- تکالیف دشوار را دوست ندارم چون مجبورم سخت کار کنم.16- روی مساله ها به این خاطر کار می کنم که مجبور هستم.17- وقتی اشتباهی می کنم دوست دارم از معلم بپرسم چگونه جواب درست را پیدا کنم.18- آن مطالبی را بیشتر دوست دارم که حل کردن آن ها مرا سخت به فکر کردن وادار می کند.19- کارهای درسی را برای این انجام می دهم تا مطالب زیادی که می خواهم بفهمم پیدا کنم.20- اگر در مساله ای به مشکل برخورد کنم تلاش می کنم تا خودم آن را حل کنم.21- من کار آسان را دوست دارم تا مطمئن باشم می توانم آن را انجام دهم.22- من از معلم سوال می کنم چون می خواهم به من توجه کند.23- اگر در مساله ای به مشکل برخورد کنم از معلم تقاضای کمک می کنم.24- من مسائل دشوار را دوست دارم چون از حل آن ها لذت می برم.25- من واقعا سخت کار می کنم چون می خواهم چیزهای جدیدتری یاد بگیرم.26- مایلم تکالیفم را بدون کمک دیگران انجام دهم.27- دوست دارم به تکالیفی بپردازم که نسبتا آسان است.28- دلم می خواهد در برنامه ریزی کارهای بعدی معلم به من کمک کند.29- به تکالیف دشوار درسی علاقه دارم چون جالب ترند.30- روی مساله ها کار می کنم تا یاد بگیرم چگونه باید آن ها را حل کنم.31- درس هایی را دوست دارم که یادگیری جواب آن ها نسبتا آسان است.32- دلم می خواهد از معلم بپرسم چگونه باید تکالیف درسی را انجام داد.33- به کارهای سخت علاقه دارم چون توانایی های خودم را می توانم آزمایش کنم.بحرانی ، محمود . بررسی روایی و پایایی مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر . فصلنامه مطالعات روان شناختی . دانشگاه الزهرا . دوره 5 / شماره یک . 1388 . صفحات 50-72 |